بررسی انواع سیستم های انژکتور :: پر از فایل

پر از فایل

مجموعه کاملی از پر از فایل

مجموعه کاملی از پر از فایل

پر از فایل

مجموعه کاملی از پر از فایل

کلمات کلیدی

پرسشنامه بررسی برانگیختگی

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

پاورپوینت نظریه واکنش های هیجانی ماورر.

پاورپوینت تحلیل فرودگاه دالاس واشنگتن.

پاورپوینت شرایط و مراحل ثبت اختراع

مطالعات حمل و نقل و ترافیک

طرح تفصیلی شهر یزد

پاورپوینت بررسی موضوع روانشناسی پول

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

پاورپوینت مدیریت اثربخش جلسات

خوشایندی و غلبه لغت خبری SAM

جاروبرقی شارژی همراه

اکسل لیستوفر آرماتوربندی

بافت شناسی جانوری

دانلود گزارش کارآموزی برای شرکت کویر تایر

پاورپوینت علت افت تحصیلی و مشکلات دانش آموزان 18 اسلاید

پروژه کارورزی روش کار و تدریس مدارس ابتدایی در ایام کرونا

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی .

طراحی سایت پخش زنده با php .

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان .

راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر) .

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش) .

نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی .

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند.

پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تالیف کمال سادات اسمعیلان .

کد متلب حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی کوپل شده (ODE)

تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی

جزوه آموزشی سیم و کابل (آشنائی و طراحی بصورت کاملا تصویری ) .

تحقیق با موضوع XML چیست و چرا دارای اهمیت فراوان است؟ (بخش اول) .

پاورپوینت تحلیل طراحی باغ‌ موزه گیاهان دارویی کرج.

بررسی انواع سیستم های انژکتور

شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۵۱ ق.ظ
بررسی انواع سیستم های انژکتور

1spfi سوخت توسط یک یا دو انژکتور مرکزی پاشیده می شود 2 m pfi ( از این سیستم بیشتر استفاده می کنیم ) برای هر سیلندر یک انژکتور به کار می رود

دانلود بررسی انواع سیستم های انژکتور

بررسی انواع سیستم های انژکتور
انواع Ecu 
روش های پاک نمودن خطا از حافظه Ecu
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

انواع سیستم های انژکتور

1-spfi  سوخت توسط یک یا دو انژکتور مرکزی پاشیده می شود .  2- m pfi ( از این سیستم بیشتر استفاده می کنیم ) برای هر سیلندر یک انژکتور به کار می رود.

3- Gdi ( کزل ) سوخت مستقیما به داخل محفظه تزریق می شود .

انواع Ecu  :

1-  MM8P  : پرشیا: شامل 35 پایه و هر چهار انژکتور با هم پاشش می کنند .

2-   SAGEM SL96  : پژو پارس – سمند – پیکان و پژو 405 که شامل 55 پایه انژکتور ها دو به دو پاشش می کنند .

3-   SAGEM S2000   : پژو 206 که شامل 112 پایه ، سه سوکت و انژکتورها     تک تک ( بطور مجزا ) پاشش می کنند .

وظایف ECU   عبارتند از:

1- کنترل مقدار و زمان پاشش سوخت متناسب با  مقدار هوای ورودی به موتور

2- کنترل مقدار کنترل مقدار اولش جرقه  3- کنترل استپ موتور   4- ضبط کردن عیوب به وجود آمده در سیستم و نشان دادن عیوب بوسیله دستگاه دیاگ              5- کنترل لامپ اخطار عیوب  6- قطع پاشش سوخت در دورهای بالا (cut-off)  

  

تجدید حافظه Ecu  ( MM8P  ، پرشیا )

قبل از تجدید تجدید حافظه اول باید عیب را پاک کنیم .

روش های پاک نمودن خطا از حافظه Ecu

روش اول: (مرحله اول)

استفاده از دستگاه عیب یاب دیاگ

روش دوم:

که یک روش تجربی بوده و احتیاجی به دستگاه دیاگ ندارد و در این روش بعد از برطرف کردن عیب های بوجود آمده در سیستم کابل مثبت باطری را حداقل به مدت 15 دقیقه جدا نمائیم که با این عمل که خظاها از حافظه Ecu  پاک می شود . بعد از پاک کردن عیب ها بوسیله هر یک از دو روش فوق حتما باید Ecu  را تجدید حافظه نمود که تجدید حافظه شامل سه مرحله می باشد که مراحل عبارتند از :

مرحله اول :

1- رتایمینگ Retiming  ( که برای همه خودروها یکسان است )

الف : سوئیچ را به مدت 10 ثانیه ببندید

ب  : سوئیچ را  به مدت 10 ثانیه باز نمائید .

ج   : بدون گاز دادن خودرو را روشن کنید .

 

مرحله دوم :

ثبت نسبت دنده های گیر بکس در حافظه Ecu  ( معرفی دنده ها) :

ابتدا اهرم وضعیت دنده را در وضعیت دنده یک قرار دهید و حرکت نمائید دور موتور را به 3500 دور بر دقیقه برسانید حال وارد دنده دو شده و دور موتور را مجددا به 3500 دور بر دقیقه برسانید اجازه دهید تا دور موتور کاهش پیدا کند تا بتوانید از دنده دو وارد دنده یک ( معکوس) بشوید در این حالت دنده یک برای Ecu شناسایی می شود معرفی دنده های 2 و 3و 4 و و5 به همین ترتیب می باشد و دنده عقب نیز احتیاجی به معرفی ندارد .

مرحله سوم :

تنظیم تطبقی Ecu برای تنظیم مقدار مخلوط سوخت و هوا

1- موتور باید به اندازه کافی گرم شود . مایعات و سوخت ماشین باید فول باشند . ماشین را نباید جک بزنیم.

2- تست جاده در کمتر از 15 دقیقه 

3- در حالت های مختلف با خودرو رانندگی کنید .

شرایطی که Ecu  نیاز به تجدید حافظه شدن دارد :

1- استفاده از Ecu  نو

2- چنانچه کابل مثبت یا منفی باطری بیش از 15 دقیقه برداشته شده باشد .

3- در صورت جدا شدن کانکتور های Ecu ( بالاتر از از 5 دقیقه)

4- در صورت جدا شدن رله دوبل ( تیپ یک ، بالا از 5 دقیقه )

طریقه تجدید حافظه در پژو 206

طریقه تجدید حافظه در پژو 206 شبیه تجدید حافظه در پژو پرشیا است .

معایب ناشی از تجدید حافظه نشدن Ecu    :

1- پس از استارت زدن موتور و روشن شدن آن خود به خود خاموش می شود .

2- زمان ترمز گرفتن موتور خاموش می شود .

3- زمان کولر گرفتن موتور خاموش می شود .

4- موتور ریپ می زند .

نکات ایمنی در مورد :Ecu

1- از سری کردن باطری ها یعنی تبدیل به La ولت کردن خودداری کنید .

2- از یک شمع جهت تست مدار جرقه زنی استفاده شود ( چون اگر از پیچ گوشتی استفاده شود ولتاژ زیادی به Ecu ارسال می کند و Ecu  را می سوزاند )

3- در هنگام از همان نوع Ecu  استفاده شود .

4- سر باطری بیش از 15 دقیقه نباید جدا بماند .

واحد کنترل الکتریکی             ELEctronic    control     unit

                     1- ROM       حافظه ثابت دایم - پایدار

انواع حافظه                          

                          2- RAM  حافظه موقت غیر دایم تنظیمی( بیشتربا دستگاه دیاگ با حافظه RAM کار داریم) 

حافظه RAM اگر پاک شود ماشین روشن می شود ( بر خلاف حافظه ROM ) ولی موتور بد کار می کند و تنظیمات بهم می خورد و با دستگاه دیاگ باید موتور دوباره تنظیم شود .

یک برق حتما باید از طریق Ecu روی حافظه RAM باشد که حافظه پاک نشود .

آدوانس را در پرشیا می توانیم تغییر دهیم که از 0 تا 8 است و بین 2 تا 3 خوب است .

حالت قطع و وصل موتور را کاتاف ( cut-off)  می گوند ( قطع کردن انژکتورها که دور موتور خیلی بالا نرود )

R.P.M            

                5500 

             پیکان

            R.P.M

                  6000 

             سمند

 R.P.M               

                 6200

              206

 

در داخل هر  دنده ای ما cut-off   داریم مثلا در دنده یک دور موتور 600 که برسد دیگر بیشتر بالا نمی رود و باید دنده عوض شود ولی اگر در پرشیا در دنده یک زیاد گاز بدهیم موتور شروع به ریپ زدن می کند ولی این مورد ایرادی ندارد .

دانلود بررسی انواع سیستم های انژکتور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی