بایگانی دی ۱۳۹۹ :: پر از فایل

پر از فایل

مجموعه کاملی از پر از فایل

مجموعه کاملی از پر از فایل

پر از فایل

مجموعه کاملی از پر از فایل

کلمات کلیدی

پرسشنامه بررسی برانگیختگی

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

پاورپوینت نظریه واکنش های هیجانی ماورر.

پاورپوینت تحلیل فرودگاه دالاس واشنگتن.

پاورپوینت شرایط و مراحل ثبت اختراع

مطالعات حمل و نقل و ترافیک

طرح تفصیلی شهر یزد

پاورپوینت بررسی موضوع روانشناسی پول

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

پاورپوینت مدیریت اثربخش جلسات

خوشایندی و غلبه لغت خبری SAM

اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

اکسل لیستوفر آرماتوربندی

بافت شناسی جانوری

دانلود گزارش کارآموزی برای شرکت کویر تایر

پاورپوینت بررسی کاربرد مدل allot در تصمیم گیری کاربری زمین

کسب درآمد با آی نوتی

پاورپوینت علت افت تحصیلی و مشکلات دانش آموزان 18 اسلاید

کودک آزاری و ...)

(قربانیان تجاوز جنسی

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی..

پروژه کارورزی روش کار و تدریس مدارس ابتدایی در ایام کرونا

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی .

طراحی سایت پخش زنده با php .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی (فصل دوم).

کد متلب مدلسازی کالکتور خورشیدی

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان .

راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر) .

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش) .

نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی .

۵ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان

این فایل یک پروژه جامع و کامل درباره طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان به همراه معرفی کامل بافت تاریخی گرگان، معرفی بناهای باارزش بافت گرگان،تصاویر بنا و نقشه های بناهای باارزش،گونه شناسی بافت، مقایسه بافت گرگان با بافت های خارجی و داخلی، طراحی مجموعه گردشگری با نقشه های دوبعدی و سه بعدی و می باشد

دانلود طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان

طراحی گردشگری توریس
 گرگان معماری گرگان بافت گرگان
دسته بندی معماری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 9047 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 151

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری بومی گرگان در قالب pdf در 151 صفحه

 

در نگاه کلی می توان گفت که بناهای بومی برجای مانده در گرگان بیشتر متعلق به افراد مرفه و یا متوسط شهر بوده و خانه های اقشار کم درآمد به دلیل کاربرد مصالح نامرغوب با سرعت بیشتری تخریب گشته اند ویژگی های معماری بومی گرگان به صورت خلاصه شده عبارتند از جهت گیری مناسب بنا با توجه به بادهای غالب محلى و نور طبیعی، وجود بالکن و تراس، سایه اندازی مناسب و تهویه دور بنا و ارتباط با طبیعت، اهمیت فضایی نیمه باز با قابلیت تبدیل به فضای بسته به کمک انعطاف پذیری جداره ها به منظور کاربرد در تمامی فصول، انعطاف پذیری قضاء حداکثر بهره گیری از نور و تهویه طبیعی، بام شیبدار و دو پوسته به منظور تهویه، کف دو پوسته به منظور استفاده از تهویه طبیعی و قرارگیری سیستم های تهویه مصنوع و ارتفاع بتا بالاتر از سطح زمین، توجه به ابعاد بازشو و زاویه ساختمان و محل بازشو و نسبت به جهت باد به منظور تهویه مطلوب جمع آوری و ذخیره سازی آب باران توجه به فضای باز ( طبیعی)و تلفیق بنا با آن وجود درخت در کنار بنا جهت سایه النازی در تابستان و جلوگیری سرما در زمستان، توجه به تناسبات و الگوهای قدیمی، استفاده از مصالح سنتی همراه با تکنولوژی ساخت روز ( عایق بندی) و کاربرد مصالح جدید مناسب با الهام از مفاهیم گذشته، پاسخی مناسب منطبق با فرهنگ و سنت و اقتصاد منطقه می باشد. معماری خانه های بومی گرگان در پاسخگویی به شرایط اقلیمی، فرهنگی الگوهای ویژه ای را ارائه نموده است: این الگوها نه از نظر تعدد با وسعت فضاهای بسته و باز، بلکه از نظر توالی و استقرار این فضاها نسبت به یکدیگر متفاوتند، چنانکه بیان شد فضاهای نیمه باز چون ایوان نقش اساسی در معماری بومی داشته است اولین گونه از دسته بندی الگویی فوق را می توان بناهایی برشمرد که در آن تیاط کاملا مرکزی است و فضاهای بسته در اطراف حیاط شکل گرفته اند، در این گونه بناها، معمولا بیش از یک حیاط مشاهده شده است. ایوان در این گونه الگو نقش بسیار ارزنده ای دارد و معمولا ایوان سرتاسری شمالی شاخص می باشد. در اضلاع دیگر نیز ایوان با کارایی های فراوان وجود دارد. بازشوها دارای تزئینات فراوان بوده و معمولا دارای هندسه منظم با تقسیمات سه بخشی است. این الگو پیچیده ترین نوع از بناهای گرگان را در بر می گیرد الگوی دوم که در این گونه شناسی بر شمرده می شود، الگویی است با توده فضایی ساختمان در ضلع شمال و غرب و حیاط در جنوب فرار گرفته است. ساختمان تشکیل شده با یک ردیف اتاق که از شمال و جنوب با واسطه با بی واسطهی ایوان و فضاهای نیمه بازه تامین نور و تهویه می کند. در این گونه بهره گیری از عوامل اقلیمی جهت تعدیل شرایط محیطی حداکثر بوده و به کوران هوا نوجه ویژه گشته است. اتاق ها از دو سوی شمال و جنوب دارای درها و پنجره هایی است که معمولا مقابل هم قرار گرفته تا سرعت جریان باد در درون بنا به بیشترین حد ممکن برسد. گونه سوې حیاط در سه طرف قرار گرفته است. در ضلع شمالی ایوان سرتاسری بزرگ ودر ضلع جنوبی، ایوان کوچکتر

الگوی چهارمی که در خانه های بومی روایت می شود. گونه ای که ساختمان دارای یک ردیف اتاق می باشد که از چهار طرف توسط حیاط احاطه شده است. اتاق ها برای ایجاد گوران در تمام جداره ها دارای بازشو می باشند و در قسمت شمال ایران سرتاسری و سمت جنوب ایران کوچکتری قرار گرفته است در الگوی پنجم حیاط در فضای نعل اسبی و لاشکل واقع شده است و در تمام جداره بنای به سمت حیاط. بازشو وجود دارد.

این فایل یک پروژه جامع و کامل درباره طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری  گرگان به همراه معرفی کامل بافت تاریخی گرگان، معرفی بناهای باارزش بافت گرگان،تصاویر بنا و نقشه های بناهای باارزش،گونه شناسی بافت، مقایسه بافت گرگان با بافت های خارجی و داخلی، طراحی مجموعه گردشگری با نقشه های دوبعدی و سه بعدی و ... و شامل موارد زیر می باشد:

  

عنوان

شماره صفحه

مقدمه فصل اول / کلیات پژوهش

 بیان مساله و ضرورت تحقیق

 سوالات تحقیق 

 فرضیه

 اهداف پژوهش

 قلمرو تحقیق -

 روش کلی پژوهش 

 دستاوردهای احتمالی 

محدودیت های تحقیق 

 توضیح ساختار رساله 

 پیشینه پژوهش فصل دوم/ مبانی نظری پژوهش

 واژه شناسی بوم

 دانش بومی

 اهمیت استفاده از دانش بومی

 بوم شناسی و بومی گرایی ..

 قوت و ضعف هر بوم

 فرصت ها و تهدیدهای هر بوم 

 مروری بر تفاوت های بافت روستایی و شهری

 ملاک شناخت شهر از روستا

 ضرورت طرح معماری بومی

 تفاوت سازماندهی اجتماعی در جامعه ی ابتدایی و بومی

 تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در فرایند شکل گیری معماری بومی

 رابطه ی معماری بومی یا واژه های معادل -

 تاریخچه گرایش به معماری بومی

 رجعت به معماری بومی در ایران

 زمینه ی رویکرد تئوریک به معماری بومی

 معماران بومی

 بیان فرم در معماری بومی از دیدگاه پدیدار شناختی

 عوامل متفاوت تأثیر گذار بر قرم در معماری

 فرم در وخالات عملکرد معنا و ساختار

 دیدگاه رساله ( نگاهی نو به معماری بومی) 

 جمع بندی

 

روش انجام پژوهش

 نمونه گیری 

 پارامترهای معرف گونه ھا۔

 روش برداشت میدانی و جمع آوری داده ها

 اقلام اطلاعاتی

 یافته ها

 بافت قدیمی

 دانش و معماری بومی استان گلستان

 تحلیل کالبدی خانه های بومی بافت سنتی

 الگوی فضایی واحد مسکونی

 مشخصات کالبدی

 عرصه بندی

عناصر کالبدی 

دیوار محوطه و ورودی 

عدم توجه به فضاهای نیمه باز در ساختمان های معاصر 

اتاق

حیاط 
حوض

 تناسبات در نماها 

تمهیدات به کار رفته در جهت ایجاد آسایش اقلیمی 

 رطوبت 

بارش

دما

 تابش آفتاب 

روش های تهویه هوا

جهت گیری ساختمان

جهت گیری نامناسب قطعات تفکیکی

 مصالح و سازه

 بام شیبدار

 تاثیر خصوصیات فرهنگی بر الگوی معماری بومی و نتایج حاصل از آن

 انطباق معماری جدید با معماری بومی

جمع بندی

 مصادیق

 شوشتر نو

گورنای جدید

 

 اقامتگاه دوستدار محیط زیست به روی آب ایالت گوانگجو چین

هتل و آبگرم F iel در ترکیه

جمع بندی

فصل چهارم/ ضوابط و احکام

 خصوصیت های کالبدی

 قرار گیری بنا در محوطه 

 فرم بنا

 شکل بنا

 شکل و محل قرارگیری ایوان و رواق ها

ابعاد و تناسبات فضاهای بسته

 بارشوها مشتمل بر نوع بازشو، جهت و اندازه آن

 اجزا و عناصر الحاقی مناسب با اهداف اقلیمی نظیر سایبان هاء ناوردان ها و آبروها

روابط فضایی میان فضاهای باز - نیمه بسته و بسته

 راه پله ها (ارتباطات عمودی)

فصل پنجم/ فرایند طراحی

مقدمه

 مجموعه گردشگری 

 اهداف و ایده ها

برنامه فیزیکی

مطالعات بستر شکل گیری طرح

اطلاعات جغرافیایی واقلیمی شهرستان گرگان

تحلیل سایت

سازه

جزئیات ساختمانی

جزئیات محوطه

 ایده های اولیه طراحی

آنالیز انرژی طراحی

نرم افزار دیزاین بیلدر

 نرم افزار اکوتکت 

منابع

2 -

دانلود طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ دی ۹۹ ، ۱۲:۵۵
حسین روزبه
راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر)

راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 اینورتر اشنایدر atv71 اینورتر درایو اشنایدر راهنما و کاتالوگ و دفترچه و کتابچه فارسی

دانلود راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر)

آموزش اینورتر
اینورتر
 اینورتر اشنایدر ATV71
 اینورتر درایو اشنایدر
درایو
 درایو اشنایدر
 راهنمای فارسی
 راهنمای فارسی اینورتر
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3316 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88

اینورتر اشنایدر ATV71

 

در این فایل می خوانید :

مدار الکتریکی (ترمینال 24 + و ترمینال PWR توسط یک جامپر , به یکدیگر وصل شده اند و اگر این جامپر را باز کنید درایو , فالت می دهد.)

کنترل پانل (دو مدل کنترل پانل , برای این درایو , قابل استفاده است , کنترل پانل ساده و کنترل پانل گرافیکی .)

کار با کنترل پانل گرافیکی (کنترل پانل گرافیکی را می توان مستقیماً بر روی درایو نصب نمود و یا می توان به وسیله یک کابل رابط ، بر روی درب تابلو، قرار داد)

معرفی منوها  (جدول زیر، عملکرد تعدادی از منوها را مختصراً توضیح می دهد .)

منوی SIn یا simply start  (برای تنظیم سریع درایو به کار می رود .)

منوی Monitoring (برای نمایش مقادیر متغیرهای درایو همچون ولتاژ و جریان و فرکانس و سرعت و ... استفاده می گردد )

بازگشت به تنظیمات کارخانه (شامل چند پارامتراست که برای بازگشت به تنظیمات کارخانه ای به کار گرفته می شود )

منوی setting

بسیاری از تنظیمات مربوط به سرعت و شتاب و مدت زمان افزایش و کاهش سرعت و پارامترهای ترمز DC و ... در این منو تنظیم می گردد. جدول زیر، تعدادی از پارامترهای این منو را معرفی می کند

منوی Motor Control

منوی کنترل موتور ، شامل پارامترهای موتور و اتوتیون و روش کنترل موتور، فرکانس سوئیچینگ و ... می باشد .

جدول زیر، تعدادی از پارامترهای این منو را معرفی می کند

جدول زیرنیز سایر تنظیمات گروه موتور را معرفی می نماید.

منوی I-O

ورودی ها و خروجی های درایو را در این منو می توانید تنظیم و پیکر بندی نمایید.

جدول زیر، پارامترهای مربوط به ورودی های دیجیتال را معرفی می کند .

زیر منوی r2 و r1

تاخیر در وصل رله خروجی R2

زیر منوی AO1

منوی command

از پارامترهای موجود در منوی ctL یا Command برای انتخاب مرجع فرمان و مرجع سرعت و عملکرد کلید های F1 تا F4 می توان استفاده نمود.

جدول زیر، تعدادی از پارامترهای این گروه را معرفی می کند

منوی Application Function

Fault Management

Local & Remote

مرجع سرعت درایو

سرعت این درایو از چه طریقی کنترل می گردد؟

مرجع فرمان درایو

فرمانهای استارت و توقف , چگونه و از چه طریقی به درایو , اعمال می گردد؟

کنترل ولتاژ باس DC

مثال ۱ برای اینورتر اشنایدر ATV71  :

در این مثال , قصد داریم توسط ورودیهای LI3 و LI4 سه سرعت ثابت را انتخاب کنیم . رله R2  بر روی درایو , برای کنترل ترمز مکانیکی که روی موتور نصب شده است , تنظیم گردد.

ابتدا می توانید از طریق منوی Simply start و پارامتر CFG نوع کاربرد درایو را مشخص کنید

برای این مثال , پارامتر CFG را می توانید بر روی گزینه sts قرار دهید ....

 

 

فرمت فایل : PDF

 

حجم فایل : ۴٫۳۶ مگابایت

 

تعداد صفحات : ۸۸ صفحه

 

زبان : فارسی

 

 

 

دانلود راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ دی ۹۹ ، ۱۲:۰۷
حسین روزبه
پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش)

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش)

دانلود پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش)

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی
دسته بندی بهداشت عمومی
فرمت فایل docx
حجم فایل 18257 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 160

فهرست آزمایشات و گزارش کار روانشناسی موجود در این مجموعه:

 

  1.  آزمایش اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد
  2.  آزمایش تضادها و پس تصویرها
  3.  آزمایش تعارض
  4. آزمایش حافظه تجسمی
  5. آزمایش حل مسأله
  6. آزمایش دقت مسیر
  7. آزمایش شایعه
  8. آزمایش منع بعدی
  9. آزمایش منبع قبلی
  10. آزمایش احساس سرما و گرما
  11. آزمایش اثرکارمضاعف وحواسپرتی برکارآیی
  12. آزمایش اثرپس تصویری
  13. آزمایش حرکت ظاهری
  14. آزمایش جامعه سنجی
  15. آزمایش تخمین زمان
  16. آزمایش ترسیم در آینه
  17. آزمایش بیوفیدبک
  18. آزمایش اندازه گیری زمان واکنش
  19. آزمایش حافظه بصری کیم
  20. آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی
  21. آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا
  22. آزمایش واکنش در مقابل ترس خشم و شادی
  23. آزمایش سنجش آستانه ها
  24. آزمایش ماز U شکل
  25. آزمایش سنجش خطای ادراکی مولر
  26. آزمایش سنجش دقت حرکات ساده توسط لرزش سنج پیرون
  27. آزمایش شرطی سازی
  28. آزمایش یادگیری انتقال دوجانبه
  29. آزمایش سنجش دقّت توسّط تخمین فاصله
  30. آزمایش ارزیابی آستانه‌ی تشخیص نور چشمک‌زن
  31. آزمایش بررسی مهارت‌های حرکتی و هماهنگی چشم و دست
  32. آزمایش تست سرعت ضربه‌زدن
  33. آزمایش تست کوررنگی ایشاهارا
  34. آزمایش تست هوش ریون پیشرفته
  35. آزمایش آستانه ادراکی حساسیت پوستی یا آستانه تشخیصی
  36. آزمایش آستانه ادراکی سوسو
  37. آشنایی با دستگاه های اندازه گیری آزمایشات روانشناسی

 

دانلود پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ دی ۹۹ ، ۱۱:۰۲
حسین روزبه
نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی

کاملترین پکیج نمونه سوالات بیمه مرکزی ازمون بیمه های زندگی

دانلود نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی

بیمه عمر
نمونه سوالات بیمه مرکزی 
آزمون بیمه مرکزی عمر 
آزمون نمایندگی بیمه عمر
نمونه سوالات بیمه 
بیمه پاسارگاد
بیمه ایران 
بیمه دانا
دسته بندی بیمه
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2938 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
 نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون  بیمه های زندگی بهمراه کلید سوالات با ایین نامه ها و اصطلاحات بیمه ای بصورت کامل شامل 465 سوال .

در این پکیج تعداد  465 نمونه سوال به همراه جواب  ایین نامه ها وجود دارد که مورد نیاز داوطلبان آزمون نمایندگی بیمه های زندگی می باشد ، مطالعه این موارد احتمال کسب نمره قبولی را برای داوطلب افزایش می دهد .

سایر داوطلبان نیز می توانند از این پکیج کامل استفاده نمایند 

1- داوطلبان آزمون نمایندگی  بیمه

2- داوطلبین آزمون بیمه عمر 

3- داوطلبین آزمون بیمه ایران 

دانلود نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۹ ، ۱۰:۱۷
حسین روزبه

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند
 

هدف از این پایان نامه ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند شرکت لوازم خانگی پارس خزر می باشد


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 246
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل
 

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

(شرکت لوازم خانگی پارس خزر)
 
 
 
 
 
 
 مقدمه
نقش برند ها در شناسایی محصولات شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیر است (پرهیزگار و عابد، 1391). امروزه ایجاد برندهای قدرتمند به یکی از اساسی ترین دغدغه های مدیران شرکت ها مبدل شده است که ضمن عمل به وعده ها و تعهدات، قدرت توانمندی های شرکت را در طول زمان ارتقاء دهند (اسداله و همکاران، 1390).
برندها از زمره با ارزش ترین دارایی های شرکت ها محسوب می شوند، توجه به مفاهیمی چون برند، مدیریت آن و ارزش ویژه نام تجاری، سبب دستیابی به جایگاهی مناسب در اذهان مشتریان می گردد (پرهیزگار و عابد، 1391) و امروزه شرکت های موفق نشان داده اند که برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار، توجه به برندسازی و ارزش ویژه برند، ضروری و حیاتی می باشد (دیواندری و همکاران، 1390).
 
در سال های اخیر موضوع ارزش ویژه برند توجه محققان حوزه ی بازاریابی را بسیار به خود جلب کرده است. مطابق نظر آکر  (1996)، ارزش ویژه برند، تفاوت قیمتی را که یک برند قوی در مقایسه با یک برند متوسط در فروش خود جذب می کند، نشان می دهد. از این رو ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها و نیز شرکت ها پیشنهاد می گردد (اسداله و همکاران، 1390).
 
یکی از دلایل محبوبیت ارزش ویژه برند، نقش استراتژیک و پر اهمیت آن در کسب مزیت رقابتی و تصمیمات استراتژیک مدیریتی می باشد. زمانی که ارزش ویژه برند به طور صحیح و موضوعی مورد ارزیابی قرار گیرد، استاندارد مناسبی برای اندازه گیری تاثیر مداوم تصمیمات بازاریابی می باشد (Atilgan et al.., 2005). ساخت و ایجاد ارزش ویژه برند، هدف ارزشمندی در بازاریابی است از این رو که می تواند ضامن موفقیت های بیشتر و درآمدهای روزافزون باشد (Yoo, 2009 ).برخی از محققین دریافته اند که فعالیت های ترفیع، اثر مثبتی بر ارزش ویژه برند دارند. قرار گرفتن مصرف کنندگان در معرض فعالیت های ترفیع مکرر یک برند، می تواند به سطوح بالاتر ارزش ویژه برند منجر شود که از طریق افزایش آگاهی برند مصرف کننده، توسعه تداعی های مطلوب و بهبود ادراکات کیفیتی حاصل می گردد ( Pappu et al.., 2008 ). در نتیجه هدف اصلی پژوهش حاضر عبارت است از بررسی تاثیر فعالیت های ترفیع بر خلق و نگهداری ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر.
 
 
 
کلمات کلیدی:
ارزش ویژه برند
شرکت پارس خزر
فعالیت های ترفیع
خلق و نگهداری ارزش ویژه برند
 
 
 
 
 
 
بیان مساله
دانشگاهیان و بازاریابان حرفه ای به ارزش ویژه برند به عنوان سکویی برای ساختن مزیت های رقابتی، جریان های درآمدهای آینده و ثروت سهامداران توجه کرده اند. برخی از محققان نیز به این نتیجه رسیده اند که ارزش ویژه برند محصولات، سودها آینده و جریانات نقدی بلندمدت را به طور مثبتی تحت تاثیر قرار می دهد (Kim et al.., 2003). اهمیت ارزش ویژه برند، عواید فراوانی برای شرکت هایی که مالک برندها هستند، در بر دارد. سالومون و استوارت  (1999)، بیان کرده اند که ارزش ویژه برند برای شرکت، مزیت رقابتی فراهم می سازد زیرا به برند قدرت می بخشد تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورد و حفظ نماید و با قیمت و حاشیه ی سودهای بیشتر بفروشد (Jung et al.., 2008). سطح های بالاتر ارزش ویژه برند به ترجیحات و قصدهای خرید بالاتر مصرف کننده منتهی می گردد و همچنین برگشت های موجودی بالاتری را نیز در پی دارد (Pappu et al.., 2005 ).
 
ارزش ویژه برند، سازمان ها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (Lee and Back, 2009). در واقع ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی می شود، مخارج و هزینه های فعالیت های ترفیعی را کاهش می دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می نماید. بنابراین ارزش ویژه برند می تواند باعث افزایش سهم بازار و افزایش سودآوری شده و برای سازمان جریان نقدی ایجاد نماید. در سال 1989، موسسه علمی بازاریابی، ارزش ویژه برند را به عنوان ارزشی تعریف می کند که به وسیله ی نام برند، افزوده می گردد و در بازار به عنوان حاشیه های سود و سهم های بازار بیشتر پاداش داده می شود که می تواند توسط مشتریان و اعضای زنجیره تامین به عنوان دارایی مالی و نیز مجموعه ای از تداعی ها و رفتارهای مطلوب دیده شود (Yasin et al.., 2007).
 
در حقیقت، ساخت ارزش ویژه برند، هدف ارزشمندی در بازاریابی می باشد زیرا می تواند ضامن موفقیت ها و درآمدهای بی شماری باشد (Yoo, 2009). بازاریابان به ارزش ویژه برند به عنوان سازنده ی شهرت و یا قدرت برند (شامل: آگاهی، آشنایی، سطوح اعتبار و وجه تمایز با برندهای رقیب در ذهن مصرف کننده) اشاره کرده اند(Delgado-Ballester, 2008). ارزش ویژه برند، احتمال انتخاب برند را افزایش داده و منجر به وفاداری مشتری به یک برند خاص می شود (Rajh, 2005).به زعم آکر (1991)، ارزش ویژه برند یک مفهوم چند بعدی است و چهار بعد پراهمیت آن عبارتند از: آگاهی از برند، کیفیت درک شده، تداعی های برند و وفاداری برند (Lee and Back, 2010).
 
ارزش ویژه برند بالا سبب می شود که مصرف کنندگان به ادعاهای بیش از اندازه ی فعالیت های ترفیع، با احتمال بیشتری اعتقاد یابند و نیز ارزش ویژه برند بالا، اثرات منفی انتخاب مشتریان از ترفیعات فروش غیرجذاب را کاهش می دهد و در نهایت، ارزش ویژه برند بالا، استنباط های منفی پس از افزایش قیمت را محدود می کند (Walf et al.., 2005). در مجموع می توان گفت که ارزش ویژه برند، ارزش را برای مشتری می افزاید، برای ایجاد و خلق موقعیت های رقابتی قابل دفاع، کمک می کند، مصرف کنندگان را نسبت به فعالیت های ترفیع و ترفیعات، پذیراتر می سازد و نفوذ در بازارها را تسریع می بخشد (Delgado-Ballester et al.., 2005).
همانظور که ذکر شد، کارشناسان و صاحبان صنایع، ارزش ویژه برند را به عنوان یک موضوع پر اهمیت شناخته اند. زیرا عناصر ارزش ویژه برند تاثیر مثبت و معناداری بر روی ادراک مصرف کنندگان و رفتارهای خرید ایشان دارد. بنابراین، شرکت ها نیازمند توسعه ی استراتژی هایی هستند که رشد ارزش ویژه برند را تشویق و تقویت نمایند. تحقیقات نشان می دهند که عناصر آمیخته ی بازاریابی نقشی کلیدی در ایجاد و حفظ ارزش ویژه برند، ایفا می کنند(Buil et al.., 2013).
 
فعالیت های آمیخته بازاریابی و به خصوص فعالیت های ترفیع، می توانند ادراک مصرف کنندگان درخصوص برند را تحت تاثیر قرار دهند. این عناصر به این منظور دارای اهمیت فراوانی هستند که نه تنها با ارزش ویژه برند در ارتباط مستقیم بوده بلکه در کنترل شرکت نیز قرار دارند و بازاریابان قادرند با مدیریت صحیح این عناصر ارزش ویژه برند را رشد داده و تقویت نمایند. در حقیقت می توان گفت که، عناصر آمیخته ی بازاریابی، ارزش ویژه ادراکات مصرف کننده نسبت به برندها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال: یو (2002)، به این نتیجه رسید که گستردگی توزیع و هزینه های فعالیت های ترفیع به طور مثبتی ارزش ویژه برند را تحت تاثیر قرار می دهند (Pappu et al.., 2008 ). دو عنصر بسیار پراهمیت فعالیت های ترفیع، تبلیغات تجاری و فعالیت های پیشبرد فروش می باشند و به نظر می رسد که در مقایسه با سایر عناصر مرتبط با ترفیع محصولات بیشترین تاثیر را بر روی خلق و نگهداری ارزش ویژه برند داشته باشند (West and Prendegast, 2009).
 
برخی از محققین دریافته اند که فعالیت های ترفیع، اثر مثبتی بر ارزش ویژه برند دارند. قرار گرفتن مصرف کنندگان در معرض فعالیت های ترفیع مکرر یک برند، می تواند به سطوح بالاتر ارزش ویژه برند منجر شود که از طریق افزایش آگاهی برند مصرف کننده، توسعه تداعی های مطلوب و بهبود ادراکات کیفیتی حاصل می گردد (Pappu et al.., 2008) لاو و مهر  (2000)، گزارش داده اند که شرکت هایی که بودجه های بالاتری به فعالیت های ترفیع در ارتباط با پیشبرد فروش اختصاص می دهند، مشتریان بیشتری جذب می کنند که این مشتریان، نگرش های مطلوب تر و ارزش ویژه برند قوی تری دارند و به همان اندازه سهم بازار، بالاتر رفته و سودها نیز افزایش می یابند (Teo and Tan, 2002). به گفته ی یو و دانتو  (2002)، ارزش ویژه برند با قوت گرفتن ابعاد ارزش ویژه برند، ایجاد، حفظ و گسترش داده می شود که نتیجه ی فعالیت های بازاریابی بخصوصی می باشد (Yoo and Donthu, 2002). در مجموع، بیشتر تحقیقات ارزش ویژه برند بر متغیرهای آمیخته ی بازاریابی مانند فعالیت های ترفیع، توزیع، قیمت و کیفیت محصول به عنوان عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند؛ تمرکز کرده اند (Yasin et al.., 2007).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:کلیّات تحقیق 7
1-1) مقدمه 7
1-2) بیان مساله 8
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق 13
1-4) اهداف تحقیق 14
1-5) چارچوب نظری تحقیق 14
شکل1) مدل مفهومی تحقیق 21
1-7) فرضیه های تحقیق 22
1-8) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق 23
1-9) قلمرو تحقیق 25
1-9-2) قلمرو مکانی 26
1-9-3) قلمرو زمانی 26
 
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق 27

بخش اول:ارزش ویژه برند 29

2-1) مقدمه 29
2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند 30
2-1-2) اهمیت برند 32
2-1-3) تعریف و تشریح برند 34
2-1-4) تصویر برند 37
2-1-5) ارزش ویژه برند 38
2-1-5-1) ارزش ویژه برند مالی 40
2-1-5-2) ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده 41
2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برند 43
2-1-7) ابعاد ارزش ویژه برند 47
وفاداری به برند 47
آگاهی از برند 48
کیفیت ادراک شده 49
تداعی برند 50
2-1-8) مزایای ارزش ویژه برند 51
مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت 51
2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند 55
2-1-10) مدل های ارزش ویژه برند 56
مدل ارزش ویژه برند آکر 57
شکل 2-3-1) مدل دانش برند کلر 60
شکل 2-3-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 62
شکل 2-3-3) ابعاد ارزش ویژه برند مدل آکر 64
نمودار 2-3-1) تشریح مدل ارزش ویژه برند آکر 65
مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 66
شکل 2-3-4) مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 66
هرم ارزش ویژه برند مشتری محور کلر 67
شکل 2-3-5) هرم ارزش ویژه برند کلر 68
2-1-11) آمیخته ی بازاریابی و ارزش ویژه برند 69

بخش دوم:فعالیتهای ترفیع 72

2-2-1) تعریف ترفیع 73
تبلیغات 75
روابط عمومی 76
فروش شخصی 77
بازاریابی مستقیم 77
2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 78
ارتباطات شفاهی 78
بازاریابی پارتیزانی 79
بازاریابی الکترونیکی 80
بازاریابی از طریق تلفن همراه 80
بازاریابی ویروسی 80
جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 81
2-2-3) تعریف تبلیغات 83
تبلیغات مستقیم 87
2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 88
2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 90
3) جارچی های شهر 90
2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 91
2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 94
2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 98
2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 109
2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 111
2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 117
2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 117
2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 119
2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 120
2-2-4) فعالیت های پیشبرد فروش 122
2-2-4-1) انواع پیشبرد فروش مصرف کننده 124
2-2-4-2) اهداف پیشبرد فروش 124
2-2-4-3) مزایای پیشبرد فروش 125
2-2-4-4) ابزارهای پیشبرد فروش مصرف کننده 127
2-2-4-5) آینده ی پیشبرد فروش 133
 
بخش سوم:پیشینه تحقیق 135
 
فصل سوم:روش اجرای تحقیق 148
3-1) مقدمه 148
3-2) فرآیند اجرای تحقیق 150
3-3) روش اجرای تحقیق 150
3-4) جامعه آماری 151
3-5) روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه 152
3-6) روش گرد آوری داده ها و اطلاعات 153
3-7) ابزار گردآوری اطلاعات 153
3-8) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 155
3-8-2) پایایی 156
جدول شماره 3-2)  درصدآلفای کرونباخ 158
3-9) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات 159
 
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها 160
4-1) مقدمه 161
4-2) توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان 162
جدول4-1) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان 162
نمودار4-1) نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان 162
با توجّه به جدول و نمودار 4-1 مشاهده می شود که جنسیت 5/31 درصد از پاسخ دهندگان زن و 5/68 درصد نیز مرد می باشند. 162
جدول4-2) سن پاسخ دهندگان 163
4-3) توصیف متغیر های تحقیق 165
نمودار4-4) هیستوگرام  متغیر تبلیغات بازرگانی 165
جدول4-5) توصیف متغیر فعالیت های پیشبرد فروش 166
نمودار4-5) هیستوگرام  متغیر فعالیت های پیشبرد فروش 166
جدول4-6) توصیف متغیر ارزش ویژه برند 168
نمودار4-6) هیستوگرام  متغیر ارزش ویژه برند 168
توصیف متغیر آگاهی از برند 170
نمودار4-7) هیستوگرام  متغیر آگاهی از برند 170
جدول4-8) توصیف متغیر کیفیت ادراک شده 171
نمودار4-8) هیستوگرام  متغیر کیفیت ادراک شده 171
توصیف متغیر وفاداری به برند 173
جدول4-10) توصیف متغیر وفاداری به برند 173
نمودار4-10) هیستوگرام  متغیر وفاداری به برند 173
4-4)  آزمون فرضیات تحقیق 174
جدول 4-  11) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و ارزش ویژه برند 174
جدول4-  12 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و ارزش ویژه برند 175
فرضیه های فرعی 177
1-1) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر آگاهی از برند تاثیر دارد. 177
جدول4-  13 ) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و آگاهی از برند 177
1-2) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر کیفیت درک شده تاثیر دارد. 179
جدول4-  14 ) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و کیفیت ادراک شده 179
1-3) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر تداعی های برند تاثیر دارد. 181
1-4) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر وفاداری برند تاثیر دارد. 183
جدول4-  16 ) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و وفاداری به برند 183
جدول4-  17 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و آگاهی از برند 185
2-2) ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر کیفیت درک شده تاثیر دارد. 186
جدول4-  18 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و کیفیت درک شده 186
2-3) ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر تداعی های برند تاثیر دارد. 188
جدول4-  19 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و تداعی های برند 188
2-4) ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر وفاداری به برند تاثیر دارد. 190
جدول4-  20 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و وفاداری به برند 190
 
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات 191
5-1) مقدمه 192
5-2) خلاصه تحقیق 192
5-3) نتایج آمار توصیفی 194
ب) توصیف متغیرهای تحقیق: 195
5-4) نتایج حاصل از آمار استنباطی 197
5-5) مقایسه نتایج حاصل از آزمون فرضیات با مطالعات انجام شده 199
5-7) پیشنهادات مبتنی بر یافته های تحقیق 200
5-7-1) پیشنهادات درخصوص فرضیه اصلی اول (تبلیغات تجاری) 200
5-9) محدودیت های تحقیق 207
 
فهرست منابع و مآخذ: 210
منابع لاتین: 216
پیوست 228
پیوست شماره 2: خروجی های نرم افزار 232
پیوست شماره 3: خلاصه وضعیت 245
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۹ ، ۱۲:۲۰
حسین روزبه